جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : maryam

شاندیز مشهد

شاندیز در تور مشهد لحظه آخری یکی از شهر های تفریحی توریستی و تنها منطقه بین المللی گردشگری ایران به شمار می رود . این شهر که در 12 کیلومتری شمال غربی مشهد واقع شده است دارای : دره های پرآب ، درختان مرتفع ، طبیعت سزسبز با گل های وحشی ، رودخانه های جاری و .. می باشد که همه ساله بسیاری از گردشگران تور مشهد 94 را به سمت خود جذب می کند . این شهر ییلاقی از شمال با میان ولایت ، از جنوب با نیشابور ، از شرق با طرقبه و از غرب با گلمکان و چناران مجاور می باشد . گردشگران تور مشهد پاییز 94 م توانند از این محل دیدن نمایند.این شهر همچنین به علت پوشش گیاهی انبوه و متراکم دارای سرسبزی بیشماری بوده و به دلیل قرار گرفتن در دامنه ارتفاعات بینالود دارای آب و هوای معتدل و مطبوعی می باشد که همین امر باعث توجه گردشگران تور مشهد شده است .

شاندیز مشهد

از وقایع مهم تاریخی این شهر به توب بستن قلعه تاریخی شاهندژ توسط حسام السلطنه حاکم خراسان بوده است که در زمان قاجار به وقوع پیوسته است . میهمانان تور مشهد لحظه آخری می توانند از این محل دیدن نمایند. سوغات مهم و معروف این شهر پوستین دوزی است و بسیاری از محصولات پوستی در این شهر ساخته می شود . گردشگران تور مشهد 94 می توانند از این محل دیدن نمایند. از غذاهای معروف این شهر نیز شیشلیک شاندیز می باشد که با روش پخت مخصوصی طبخ می شود که شهرت جهانی داشته است . 


طرقبه مشهد

طرقبه در تور مشهد پاییز 94 یکی از مناطق ییلاقی اطراف مشهد می باشد که در 18 کیلومتری جنوب غربی آن واقع شده است . این منطقه ییلاقی در مسیر راه جاغرق قرار گرفته است . گردشگران تور مشهد می توانند از این مکان دیدن نمایند. طرقبه دارای باغ های زیبا و فراوان می باشد که انواع مختلفی از میوه ها نیز در این باغ ها یافت می شود همچنین این منطقه دارای رودخانه های متعددی نیز می باشد . این منطقه یکی از مناطق تفریحی توریستی مشهد به شمار می رود و بسیاری از گردشگران تور مشهد از این منطقه زیبا دیدن می کنند .

 طرقبه مشهد

این منطقه در تور مشهد لحظه آخری از امکانات رفاهی و شهری خوبی نیز برخوردار است از جمله : پارک عمومی ، مخابرات ، پست ، پمپ بنزین ، درمانگاه ، مسجد ، رستوران ، فروشگاه و غیره می توان اشاره کرد . گردشگران تور مشهد 94 می توانند از این محل دیدن نمایند.  این منطقه به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت سرسبز خود بر جاذبه های آن افزوده است از دیگر ویژگی های طرقبه صنایع چوبی و دستی مانند : سبد بافی ، لوح بافی ، گلدوزی و قالی بافی می باشد که نظر بسیاری از مسافران تور مشهد را به خود جلب کرده است .
مطالب مرتبط:

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد,دیدنی های مشهد , جاذبه های گردشگری مشهد , جاذبه های توریستی مشهد, بهترین جاذبه های توریستی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 29
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: